Als u zelf of een van uw personeelsleden gaat verhuizen, kan dat flink in de papieren lopen. “Betaalt de fiscus daaraan mee en zo ja, onder welke voorwaarden? En waar moet je dan aan voldoen?”

Niet goedkoop.
Een verhuizing is een kostbare aangelegenheid, dus zou het mooi zijn als de fiscus een deel van de rekening betaalt. Is dat ook zo en onder welke voorwaarden?

Zakelijke verhuizing en fiscale voorwaarden

27 augustus

Vlak voor de zomervakantie was er een Kamerbrief en nader overleg over hoe het nu verder moet met de wetgeving voor zzp’ers. Wat is de stand van zaken?

Bestrijding schijnzelfstandigheid.
Het is de zorg van de regering dat mensen die eigenlijk werknemer zijn, zich als zelfstandigen voordoen. Op die manier ontlopen zij en hun opdrachtgevers sociale premies en de dwingende regels van het arbeidsrecht. De zelfstandige betaalt wel inkomstenbelasting (in plaats van loonheffing), maar kan profiteren van aantrekkelijke ondernemersvoordelen (zoals de zelfstandigenaftrek). Het blijft lastig om de schijnzelfstandige te onderscheiden van de ‘echte’ zelfstandige. In de praktijk stelt het ‘handhavingsbeleid’ niet heel veel voor. Toegezegd is dat alleen de ‘kwaadwillenden’ zullen worden aangepakt. Daarmee wordt bedoeld: de situaties waarin er duidelijk sprake is van een loondienstverhouding.

Bijna iedere ondernemer heeft er wel eens mee te maken: een wederpartij die zijn verplichting(en) niet nakomt. Opschorting, bijvoorbeeld een factuur laten liggen, kan heel effectief zijn om uw wederpartij tot nakomen te bewegen.


Hoezo opschorten en wanneer?
Even wachten ...
Opschorten is het uitstellen van úw prestatie, bijv. uw betaling, omdat uw wederpartij te laat, of niet correct aan zijn verplichtingen voldoet. Hoe en wanneer kunt u gebruikmaken van uw opschortingsrecht? Voor een rechtsgeldige opschorting gelden er drie voorwaarden:

slecht geleverd werk

Administratiekantoor Heling in het kort

Vele jaren ervaring in de administratieve branche bij bedrijven en particulieren zorgen voor een duidelijke maar vooral persoonlijke manier van administratie verwerken.
Eenvoudig en doeltreffend. Kantoor aan huis en dus lage overheadkosten zorgen voor vriendelijke prijzen.

Contact

  • Molenakkers 23
    9411 NR
    Beilen

  • 0593 52 60 34
    06 41 78 41 09

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.